Yemek hakkında temel ölçülerimiz..

Kimlerin kestiği helaldir?
Kimlerin yemeğinin yenmesi helaldir ve kimlerin yemeğinin yenmesi haramdır?
Kimlerin yemeğini yemesek takva açısından daha iyidir?
Allah(c.c)’ın Maide suresinde ehl-i kitab’ın yemeğinin yenmesinin helal olduğu söylediği halde, gusül abdesti almayan namaz kılmayan bir alevinin pişirdiği yemeği yiyen birine sen haram yedin demek doğru mudur?

Öncelikle şunu bilmeliyiz:
– Yemekte temel ölçümüz helal, temiz ve sağlıklı şeyleri yemektir.

– Yemeği gıda ihtiyacı için yemeliyiz; zevk için yemek yoktur.

– Yemekte israf sadece ekmeği çöpe atmak değildir. Midemizin ve bedenimizin israfı da bir israftır, o israf da haramdır.

– Yemek, vakit israfı nedeni olduğunda da sakıncalıdır.

– Helal yiyecekleri ikiye ayırırız: Et olanlar ve at dışındakiler. Et olanların Müslüman tarafından besmele ile kesilmesi şarttır. Bu Müslüman olma şartı Alevi için, eğer o Alevi denen İslâm dışında bir çizgide değilse var demektir. Değilse onun kestiği de yenmez. Bugünkü Yahudilerin besmele ile kestikleri yenebilir. En azından kendi çaplarında dindardırlar. Hıristiyanların ise besmele ile bile kestiklerinin yenmesi mümkün olmayacağı kanaatindeyiz. Onların Hıristiyan bile olmaları tartışılır bir durumdur. Laikliği benimseyerek ellerindeki muharrfef dini bile eritmişlerdir.

– Et olmayanlarda ise bu ayrım yoktur. Bize göre yenmesi/içilmesi helal olan bir şeyi kâfirlerin elinden ve onlarla beraber yiyebiliriz. İkram edebiliriz, ikramlarına gidebiliriz.

– Yemeğini yemeyeceklerimizle bu durumu, bir savaş konusu gibi ilerletmenin de anlamı yoktur; ortamımız buna uygun değildir. Ortadan gerekçelerle yemeklerinden uzak kalabiliriz.

– Temel siyasetimiz şu olmalıdır:

Helal,

Temiz,

Sağlıklı yeriz.

Müttakilerle yer,

Müttikileri yedirir,

Müttekilerden yeriz.

Etiketler: ,