Yalnızca Dini Nikahla Kocamın İkinci Karısı Oldum Fakat Ailem Kabul Etmiyor

Hocam hayırlı günler. 2 senedir eşimle dini nikahım var. Eşimin ikinci eşiyim. Bu durum elbette şahitler huzurunda ve belli şartların gerçekleşmesiyle oldu. Fakat ailem bu durumu kabul etmiyor. Asla böyle bir evliliği istemiyorlar.Eşimle bir sorunum yok, bugüne kadar adaleti sağlamak adına elinden geleni yaptı, ona güveniyorum. Fakat dediğim gibi ailem bu konuda ısrarcı. Her ne kadar evliliğin kader olduğunu, geri dönüşünün olmadığını anlatsam da bunu kabul edebilmeleri için birinci eşindeki resmi nikahı kızımızın üzerine yap diyorlar. Eşim de ben de bunu istemiyoruz ki eşim Allah’ın sözü önemli olan diyor. Bu duruma üzülüyorum, yuva yıkmaya gireceğini düşünüyorum. Bu durumda ailemin yanındayım çözülene kadar. Fakat eşimle ailem arasındaki dengenin sağlanmasını istiyorum. Eşimle biraz oluruna bırakalım diyoruz ama nereye kadar. Onların bu konuda ikna olması zor gibi, gönülleri kırılmasın diye de çekip gitmek istemiyorum. Ve nikâhla kocamın kocalık haklarını da kabul etmek istemiyorlar, “bizim yanımızdasın hala bizim soyadımızı taşıyorsun” kapısına çıkıyor. Oysa ailem 5 vakit namazlı helale harama dikkat eden kariyer sahibi insanlardır. Sizce bu durum ne kadar doğru, resmi nikâh işi? Dindeki yeri nedir? Ailem ne kadar doğru yapıyor? Dua ile.

Selamünaleyküm. Eğer sözünü ettiğiniz nikâh Şeriat’ımızın nikâh dediği şey ise ve siz de bunu yaparken aklınız başınızda baliğa idiyseniz durum şudur: Nikâh ile beraber sizin üzerinizdeki aile velayeti diyebileceğimiz velayet eşinize geçmiştir. Ailenizin diretmesinin bir anlamı yoktur. Hakları olmayan bir şeyi istemektedirler. Eşiniz, birinci eşindeki resmi yazışmayı alıp size verirse bu da onun kişiliğinin zafiyetini gösterir ki, yarın da sizden alıp başkasına verecek demektir. Zannederim, gereksiz bir tartışmanın içindesiniz. Eşiniz adaleti sağlıyorsa kâğıt üzerinde de olsa yapılabilecek bir şey yoktur. Ailenize karşı nezaketinizi bozmayın, hürmette kusur etmeyin ama onlar da sınırlarını bilmelidirler. Genç kızlar bin bir alanda haklarını korurken kimsenin sesi çıkmıyor ve ‘bu onun tercihi’ oluyor da Allah’ın verdiği bir hak kullanılırken neden ‘onun tercihi olmuyor?’