Cuma Şartları Oluşmadığı İçin Cuma Namazı Terk Edilebilir mi?

Hocam, imamların çoğu cuma namazında hutbede önüne gelen şeyi okuduğundan dolayı cuma namazını mescidlerde kılmaya çalışıyordum ama Diyanet mescide imam tayin edince bir vakıfta kılmaya başladım. Ama vakıfta kılmanın fıkha uygun olmadığını söyleyenler var, bu doğru mu? Kılınan cuma namazları fıkha uygun olmadığından yani cumanın şartları yerine gelmediğinden geçersiz olur mu? Bir de cuma namazının sıhhat şartlarının (Hanefi mezhebine göre) oluşmadığını biliyorum ama biz kılmak istediğimizden diğer mezheplere göre amel ediyoruz, o yüzden vakıfta kılınca sıhhat şartları oluşmuyorsa o zaman cuma da kılmayalım.

Şu Nasruddin hocanın misalindeki ‘hiç mi hırsızın suçu yok!’ sözünden hareketle bir şey sormak isterim: Cuma namazımızın kabul olmaması için mi çalışalım kabul olması için mi? Mesela sabah namazı için aynı titizliği gösterebiliyor muyuz? Sabah namazını evinde kılanların evlerini yakmayı isteyen peygamberimizin sünnetinden ne kadar nasibimiz var? Evet cuma namazının sıhhati ile ilgili bilhassa Hanefi mezhebi ulemasının ileri sürdüğü şartlar vardır. Bunlar da naslardan çıkarılmış dikkate alınması gereken hükümlerdir. Ama namazın terk edilmesini teşvik eder bir anlayış değildir onların anlayışı. Papaza kızıp yorgan yakmanın anlamı yoktur. Türkiye’de veya başka bir ülkede Cuma namazını kılmanın ittifak edilmiş bir engeli yoktur. Fukahanın ihtilafındaki rahmet de burada tecelli etmektedir. Allah’a emanet olunuz.