İkindi Namazının Sünnetiyle İlgili Nasıl Böyle Fetvalar Veriyorsunuz?

Hocam ikindi namazının sünneti için vermiş olduğunuz fetvalara baktım. Sanki yokmuş gibi veya ehemmiyetsiz gibi veya ezanla kamet arasındaki namaz gibi fetva vermişsiniz. Oysaki Hz. Ömer (radıyallahu anhümâ) anlatıyor: “Rasûlullah (aleyhissalâtu vesselâm) buyurdular ki: “İkindiden önce dört rekat nafile kılan kimseye Allah rahmetini bol kılsın.(Ebu Davut ve Tirmizi )Hz. Ali (radıyallâhu anh) anlatıyor: “Rasûlullah (aleyhissalâtu vesselâm) ikindi namazından önce dört rekat nafile kılardı. Bunların arasını (İkinci rekatin teşehhüdünde) mukarreb meleklerle Müslüman ve mü’minlerden onlara tâbi olanlara selam ile ayırırdı.” (Tirmizi) Bunun gibi birçok hadis varken nasıl böyle fetvalar verebiliyorsunuz hocam?

Selamünaleyküm. Güzel kardeşim: İlim, hiçbirimizin dibini bulamayacağı bir deryadır. Allah Teâlâ, bilmişlik iddiasından ve Allah adına yanlış söz söylemekten hepimizi muhafaza buyursun. Bir Mü’min kardeş olarak, yanlış gördüğünüz hususu uyarmanız ne kadar güzel bir şey ama daha nazik olsanız daha makbul bir iş yapardınız. Günümüze kadar gelen fukaha, ikindinin farzından önceki nafilenin, öğlenin farzından önceki nafile düzeyinde olmadığını söylemişlerdir. Bunun için de ‘gayrı müekked’ Sünnetlerden birine örnek olarak zikredilmiştir. Bizim yazdıklarımızda da belirtilen odur. Bu kardeşiniz ne fakihtir ne de öyle bir iddiası vardır. Bu sitenin sloganı ‘KÜTÜPHANEDEN HALKA BİLGİ AKTARIMI’ üzerine kuruludur. Bunu yapmaya çalışıyoruz. Fukahanın, öğlenin Sünneti gibi değil dediği bir Sünnet ne yapmalı idim, ne tavsiye ederdiniz? Hanefî Fıkhı’na dair muteber kitaplardan el-Muhit el-Burhanî’de (1/444) ikindi namazından önceki dört rekât Sünnetle ilgili olarak şunu zikretmektedir:
‘İkindiden önceki Sünnet’i, dört rekât olarak kılarsa GÜZEL OLUR. Bu durumda yapmakla yapmamak arasında muhayyer bırakılmıştır. Çünkü Resûlullah aleyhisselam bazan kılıyor bazen de terk ediyordu onu.’  Benzer ifadeler için Mebsut (1/156); Tühfe (1/195); Bedai’ (1/285)’e bakılabilir. Fukaha da sözünü ettiğiniz hadisleri ve hadislerdeki müjdeleri, teşvikleri görmüşlerdir. Nitekim zikrettiğim kaynaklarda bu hükmün önünde ve arkasında o hadisleri zikretmektedirler. Ne var ki fukaha, bir hadisi bulup onunla amel etme yerine o hadisin Sünnet’in genel uygulamasında nereye oturduğunu inceleyerek hüküm belirtmişlerdir.
İkazınız için teşekkür ederim, Allah sizden razı olsun. Kanaatimiz, bu hususta fukahadan yanlış bir nakil yapmadığımız şeklindedir. Dualarınızı bekleriz. Allah Teâlâ’ya emanet olunuz.