İkinci Evlilikle İlgili Hususlar

1) Evli üç çocuk babası doğru dürüst bir geliri olmayan ve hanımından her hangi bir şikâyeti olmayan Müslüman bir erkek, üstelik ana-babasının rızası da yok iken, böyle bir durumda ikinci evliliğini yapmasının dinen hükmü nedir? Böyle bir evliliğe din onay verir mi? Tekrar ediyorum bir erkek olarak hanımının her halinde razı olup kendisini harama teşvik edecek bir durumun olmadığını ikrar ettiği halde, din ikinci evliliğe yol verir mi? 2) Yirmi senelik bir evlilik düşünün, bu zaman zarfında kadın, bir anne ve bir eş olarak azami gayret sarf etmiş her zaman eşini ve çocuklarını onların isteklerini önde tutup kendi nefsini hiçe saymış yani Müslüman bir kadın olarak ailesi için elinden geleni yapmış ve vicdanı rahat, hal böyle iken eşi sürekli olarak ikinci bir evlilik istediğini söylese (mazeret olarak bir sebep göstermesi istendiğinde söyleye bildiği tek şey “Allah ikinci evliliğe izin vermiştir, ayetle ve hadisle bu sabittir, bunun için hiçbir sebebe mazerete veya hanımında herhangi bir eksikliğin bulunmasına ihtiyaç yoktur. Buna Allah izin verdiğine göre hanımın yahut anne ve babanın rızasına gerek yoktur.” Bunun dışında söyleyebildiği bir şey olmadığı halde ikinci evliliğini yapabilir mi?3) hal böyle iken kadının canına tak dese ve dese ki “madem bu kadar çok istiyorsun ben buna razı değilim ama iki şartla razı olurum. Birincisi; onunla beni asla bir araya getirmeyeceksin yani onunla asla bir arada durmam. İkincisi; sen evlendikten sonra aramızda karı-koca münasebeti kalmaz ben senin evinin ve çocuklarının bekçisi olarak senin nikâhın altında evinde kalırım. Sende çocuklarını görmek istediğinde gündüz gelir evin ihtiyaçlarını da görüp giderirsin” dese erkekte bunları kabul etse ve evlense ve evlendikten sonra sözünde durmayıp ilk eşini zorla ikinci eşi ile bir araya getirme hakkına sahip mi?

Selamünaleyküm. Bir erkeğin dört kadınla nikâhlanması, Allah’ın erkeğe verdiği bir ruhsattır. Erkeğin, bu ruhsatı kullanmada belli bir özrü olması gerekmez. Gereken, erkeğin böyle bir ruhsatı kullanmada adaleti yerine getirebilecek kapasitede olmasıdır. Sizin sorunuzdaki erkeğin durumu, onunla Rabbi arasında bir durumdur. O erkeğin evlenme nedenini başkalarına izah etmesi gerekmez. Bir erkek, ikinci bir eşle evlendiğinde birinci eşe sağladığı her imkânı ikinci eşe de sağlamak zorundadır. Bu hususta eşit davranmaması durumunda ikinci eşle nikâhlanma hakkını zedeler. İki eşin bir araya getirilmesi ise caiz değildir. İki kadının da rızası olmadıkça bir araya getirmezi zulümdür. Bu zulme eşlerinden biri itiraz edebilir. İtirazı muteberdir. Birinci eşin ileri sürdüğü, ‘çocukları görme’ düzeyinde bir beraberlik ise muteber değildir.