Gömü, Define Bulan Kimse Nasıl Muamelede Bulunmalıdır?

Hocam, ben imam hatip mezunu 33 yaşında, atanamamış bir öğretmenim. Elimden geldikçe dinimizi yaşayan haramdan uzak durmaya çalışan özelliklede kul hakkına girmemeye dikkat eden biriyim. Size birkaç sorum olacak bana yardımcı olursanız sevinirim.1) Altın (gömü bulmanın) İslam hukuku açısından durumu nedir? 2) Gömüyü İslam hukukuna göre mi değerlendireceğiz ve kullanacağız yoksa gömüyü üzerinde bulunduğumuz devlet hukukuna göre mi değerlendireceğiz?3) Üzerinden zaman geçmiş olmasına rağmen onu gömenin hakkına girmiş olur muyuz? 4) Gömüyü, değerli madenleri kendi arazimizde veya bizimde hakkımız olan miras arazisinde bulursak durumu ne olur İslam hukuku acısından 5) Hocam biz; miras evi içinde yaşayan, evlenmemiş bekar kalmış teyzeme, bu içinde kaldığı evi almak istedik. Çünkü ona biz bakıyoruz. Her türlü ihtiyacını karşılıyoruz hatta yalnız kalmasın diye kız kardeşimizi onun yanına verdik. Diğer teyzelerim evi satacaklardı . Teyzem evsiz kalmasın diye orayı biz almak istedik. Fakat biz alacağız diye kıskançlıklarından evi satmadılar. Biz hala almaya niyetliyiz . Fakat evin altında çok önceki döneme ait bir hıristiyan tarafından altın gömülmüş. Bu altın tılsımlı. Bunu çıkarırsak hıristiyanın hakkına girer miyiz? Birde hocam mirasçıların haberi yok. O yüzden altını çıkarmadık. Miras  olan evi onlardan alana kadar bekleyip altını çıkarmasak. Mirasçıları kandırmış olur muyuz? Teşekkürler..

Selamünaleyküm. İnsanın kendi arazisindeki bir defineyi bulup çıkarması caizdir. Kişinin kendi arazisinde bulduğu bir define (gömü), eski zamanlara aitse yani İslam öncesi zamanlara ait ise, bulunan şeyin beşte biri zekat olarak verilir. Geri kalanı bulan kişiye aittir. Devlete vermesi de gerekmez. Hakkıdır, yiyebilir. Mevcut yasalarla karşı karşıya kalma ve cezalanma durumunu ise kendisi tayin etmelidir. Bulunan şey  Müslümanlara ait bir define ise , onun hükmü böyle değildir. O, buluntu hükmündedir. Bir yıl ilan edilir, sahibi çıkmazsa bulan kimseye kalabilir. Buluntular arasında Şer’an değerli sayılmayan heykel gibi şeylerin imha edilmesi gerekir. Onlar üzerinden para kazanmak caiz değildir.