Faizle Bir Mal Aldım Ve Pişman Oldum Ne Yapmalıyım ?

selamun aleykum, hocam Allah cc ilminizi arttırsın ve sizi islam ümmetine faydalı olanlardan etsin. daha önce detaylı bir şekilde islamı bilmez iken, şimdi elhamdulillah islam’ı kaynaklarından ve ehline sorarak öğrenmeye çalışıyorum. atadan görme islam anlayışına sahip iken ( küçümseme anlamında değil, hakikatı söylüyorum) faizin günah olduğunu biliyordum fakat daha sonra gerek ayet gerekse hadislerden gördüğüm faizin kötülük ve ahiret boyutunun ‘anne ile yapılan zina gibi’, ‘şeytan çarpmış gibi kalkacak’ ,’ Allah ve rasulune açılmış savaş’ vb tehdit ve dehşet ifadelerin faiz için olduğunu gördüm ve daha önce atadan görme islam iken aldığım bir kaç eşya faiz ile aldığımı söyleyeyim. Fakat şimdi bu ödemeleri halen yapıyorum ve ruhen ve kalben rahat etmiyorum ve eğer islam’ın bir fetvası var ise ve islam, bu ödemeyi yapmayı kes ve aldığın faiz eşyalarını geri ver diyorsa bu konuda islam adına bana cevap verecekseniz inşaallah yanlış anlamayın tatmin olmak için bir delil istiyorum. delili sadece bu eşyaların ödemesini yapmama yönüne istemiyorum aynı şekilde ödememde mahsur da yoksa yine kalbimi rahatlatacak ve en azından islamın bu konudaki fetvasını gerek olumlu gerek olumsuz isterim ve Allah için de amel edeceğim inşaallah. Fakat yine de tekrar edeyim ki: eğer eşyaların ödemesini yapmamda sıkıntı yoksa bunun delili nedir, aynı şekilde ödemesini yapmamam gerektiği fetvası verilecekse bunun delili nedir. inşaallah size Allah cc rızasını arayan birinin sorduğu bir sorudur.

Selamünaleyküm.
Mü’min, fetva ile amel ederken iki şıktan biri ile karşılaşabilir. Bu şıkların birincisi takva şıkkıdır. Takva üzere hareket edildiğinde haramın kendisinden ve sebeplerinden, uzak ve yakınından her çeşidinden kaçınmak akla gelir. Bu şıkka göre hareket edecek olursanız yapmanız gereken, o taksitleri iptal etmeniz, eşyayı esastan evden atmanız olur.
İkinci şık ise Allah’ın azabından kurtulmak için en sınırdaki çizgiyi bilerek hareket etmektir. Bunun adı da fıkıhtır. Fıkıh, Mü’mine haramdan kurtulmanın en son noktasını gösterir.
İkinci şıkla amel ederseniz durum şöyledir:
İşin aslını öğrendiğiniz durumunuzdan önceki işleriniz için,
a- Tövbe edersiniz.
b- Onlardan en az maddi zararla kurtulmak için uğraşırsınız.
c- Tövbeniz gereği aynı işlerin benzerlerine tekrar bulaşmazsınız.
d- Mevcudun elinizde kalmasında sakınca olmaz.
Allah’a emanet olun.