Evlilik Görüşmelerinin İptal Olması Üzerine Hak Durumu

Hocam benim sorum evlilikte aile rızası ve kul hakkı ile ilgili. Ben çevremde bana uygun bir eş olmadığını düşünerek İslami bir evlilik sitesinden yaşıtım bir hanımla tanıştım. İlk bir hafta dolarken evlenme teklif ettim ve kabul etti. Üç ay sonra ise kendi aileme açıklamaya karar verdim. Babam internet üzerinden evliliklere güven olmayacağını düşündüğü için kesin bir dille reddetti. Hatta kız biraz uzakta oturuyordu ve oraya gidersem beni çiğnemiş olacaksın dedi. Ben üç dört gün babama küstüm ve çevreme de kötü davrandım. Sonra babamın hastalandığını öğrendim. Tek sebebi son birkaç gündür yaşadığı gerilim ve üzüntü idi. Ben de evlenme teklif ettiğim kıza uzun bir cep telefonu mesajıyla aileme zarar vermemek için ayrılmamız gerektiğini bildirdim. Bu durumda kendisi bana olan tüm manevi haklarını haram etti. İzleyen süreçte büyük suçluluk duydum ama bu ruh halimi ne kendi ailem ne de ayrıldığım kişi anlayabildi. Ben de Rabbim büyüktür diyerek ibadetlerime sarıldım. Ancak bu üzerimde haram edilmiş hak kalması kalben sürekli üzüntü duymama sebep oldu. Ailem evlenme niyetiyle başka bir görüşme yapmamı istedi. Ama suçluluk duyduğum ve haram olan hakkından dolayı evlilik hevesim kalmadı. Sonra vicdanımı rahatlatmak ve hakkımı helal kıldırmak için tekrar aynı hanıma mesaj attım ve bana süre tanımasını istedim. Sevgimizde bir azalma yoktu ve kendisi de dindar birisi idi. Bu süre içerisinde bu kez de başka meselelerden babamla tartışmalarımız oldu. Tartışma nedeniyle değildi ama babam tekrar hastalandı. Ben de ikinci kez bu riski göze alamayacağımı söyleyerek tekrar ayrıldım. Bu durumda hakkının haram olduğunu yeniledi. Bu durumda ben internette eş adayı bulduğumu aileme durum ciddileşmeden haber vermediğim için suçlu muyum? Bir tarafta babamın hakkı olmasına rağmen, terk ettiğim kız hakkını haram etmekte haklı mı?

Selamünaleyküm. Nikâh kıyılmadan önce kimsenin kimsede hakkı olmaz. Nezaketle ayrıldıktan sonra senin veya onun ayrılmasında bir sakınca yoktur. Boş bir iddiadan başka bir değeri yoktur haram etmenin.