Cimanın Belirli Günleri Var Mıdır ?

Hocam;Ben 5 yıllık evli bir bayanım,Çocuğum yok.Eşim 1 gününü bir Mümine yaraşır şekilde yaşamaya çalışan dinin emir ve yasaklarına harfiyen uymaya çalışan,dinine çok bağlı bir insan.Konuşmalarınızı sürekli eşimle birlikte dinliyoruz.16 Ekim11 tarihli Sosyal Doku Derneginde verdiginiz konuşmanızıda eşimle birlikte dinledik.Ve hatta eşimle konuşmanızı dinledikten sonrada tartıştık, orda anlattıklarınızdan cesaret alarak bu sorunumu sizinle paylaşmak istedim.Bizim sorunumuz şu;Erzurumlu İbrahim Hakkı Hz’nin Maarifetname adlı eserinin bir bölümünde Cima günleri diye bir bölüm var.Orda Cima şu gün yapılırsa doğacak çocuk alim olur,Şu gün yapılırsa doğacak çocuk yan kesici olur vb ifadeler var.Eşim ısrarla o günlere riayet etmek istiyor ama ben kadının yumurtlama döneminide göz önüne aldığımda o günlerin bazen uygunsuz oldugunu düşünmekteyim.Eşimle bu konu yüzünden aramızda çok büyük tartışmalar çıkıyor.Beni islam alimine karşı çıkmakla suçluyor, Birbirimizi çok kırıyoruz.Bazen öle aylar oluyorki ,Haftada sadece 1 kez eşimle ilişkiye giriyoruz ve bu beni çok üzüyor.Hocam konu ile ilgili açıklamanızı sabırsızlıkla bekliyorum,Allah yar ve yardımcınız olsun çalışmalarınızda başarılar dilerim.

Selamünaleyküm.
Bir Müslüman’ın birinci ve tartışmasız bilgi kaynağı kitabımız Kur’an’dır. Kur’an’da ne varsa müslüman onu kendisi için bağlayıcı ve tartışmasız bilgi olarak görür, öyle iman eder. Kur’an’da bulunmayan bir mesele için Müslüman Peygamber aleyhisselamın hadislerine müracaat eder. Sahih ve sarih yani Müslüman’ı bilgi olarak bağlayan bir hadis bulduktan sonra mesele yine bitmiş olur.Bu iki kaynakta bulunmayan bir hususta ise bu iki kaynağa vukufiyeti ile bilinen bir müçtehidin içtihadı ile amel eder. Bunu da fıkıhla amel etmek olarak adlandırabiliriz. Gerek birinci ve gerekse ikinci kaynağın nasıl kullanılacağını da yine fıkıh ehlinden öğreniriz. Netice olarak avami bir ifade ile beyan edecek olursak, bizim eşimizle ne zaman ve nasıl beraber olacağımızı belirleyen esasında Allah Teâlâ’dır. Bu ya direk O’nun kitabından ya da Peygamber’inin Sünnet’inden anlaşılır. Bunu anlayana da Fakîh denmektedir. Bu bilgi kaynaklarının dışında bir Müslüman’ı din olarak bağlayacak bilgi kaynağı yoktur. Tavsiye niteliğinde öğütler olabilir. Sözünü ettiğiniz konuda ne Allah’ın kitabı Kur’an’da ne Sünnet’te ne de fıkıhta muteber bir görüş yoktur. Bir Müslüman eşiyle kadının aybaşı hâli dışında ebediyyen bütün zamanlarda serbes bir ilişkide bulunabilir. Dinimizin ilkeleri bu şekildedir.İbrahim Hakkı veya başka bir zatın yanılması mümkündür. Böyle bir konuda yanılmış olması da onun değerini düşürmez. Nihayetinde içtihat etmiştir, asıl kaynağımız Kur’an bizim için ebediyen değişmez bir kaynaktır. Allah’a emanet olun.