Cenaze Evine Gelenler İçin Kur’an Okumak

Selamünaleyküm hocam. Ben Konya’nın bir köyünde imamlık yapmaktayım yaklaşık 1 yıldır.Burada bir adet var. Cenaze defninden sonra imam veya Kur’an okumayı bilen bir kimse cenaze evine giderek 3-5 gün bekler. Taziyeye gelen her kişi için Kur’an okur. Tabi Kur’an okunurken de birçoğu dinlemiyor. Ben şimdi bu olaya iki yönlü bakıyorum ve ne derece doğru olduğunu anlamaya çalışıyorum. Her ne kadar Kur’an okuduğumuzda cenazenin hayrı için okuduğumuzu iddia etsek de bana öyle geliyor ki bu Kur’an okuma, ne dinleme ne de okuma açısından Allah c.c rızası gözetilmiyor ve Kur’an’ı insanlar geldi diye okuduğumuzu içimden atamıyorum. İnsanlar geldi diye okumakla da kötü hasletler oluşuyor. Yani bu okuma Allah rızası için olmadığını bilahare nefsim bana söylüyor. Böyle bir okumadan sevap hâsıl olmadığı gibi vebale girmekten de korkuyorum. İkincisi taziyeye gelenler açısından, taziyeye geldiklerinde  Kur’an okunmaya başladığında insanlar ben geldiğim için Kur’an okunuyor düşüncesindeler. Birileri geldiğinde veya kalkarken hocaya veya Kur’an okuyan şâhısa hadi oku dercesine kaş göz işareti veya bana bir Kur’an oku dercesine hadi hoca başla diyerek okumasını telkin ediyorlar. Hele bu taziyeye gelenler makam mevki sahibi ise bu okuma hepten Allah rızasından çıkıyor. Bunun vebali var mıdır? Varsa ne yapmalıyız? Bu yapılan doğru mudur? Yanlış ise nereleri yanlıştır? Eğer böyle bir şey bidat kapsamında ise veya doğru değilse bununla nasıl mücadele etmek gerekiyor? Doğru usul nasıl olmalı? Bir de böyle yaparak insanların Kur’an öğrenmemekteki ısrarlarına yardımcı olmuş oluyor muyuz? Bir imamı 3-5 gün alıkoymaktan da hiç çekinmiyorlar.

Aleykümselam. Bunun ifade edilebileceği tek kelime ‘boş iş’ olabilir. İnsan israfı, umut hayali başkası değil. Allah kurtarsın sizi. Mücadele edebileceğinizi zannetmem; gençsiniz. Yaşlı bir imam için daha kolay olabilirdi.